Excel voor leraren: wat je echt wilt weten

Doelstelling

Aan het einde van de themasessie:

  • kun je handig sorteren en filteren op informatie;
  • Kun je handige overzichten maken van leerlingprestaties of andere gegevens die je helpen bij je onderwijs;
  • kun je aanpasbare rubrics maken.

Inhoud

In deze praktische themasessie leer je hoe je Excel optimaal kunt gebruiken voor je dagelijkse taken als docent. We behandelen de volgende onderwerpen:
Sorteren en Filteren: Leer hoe je gegevens efficiënt kunt sorteren en filteren om snel de informatie te vinden die je nodig hebt.
Overzichten Maken: Ontdek hoe je overzichten van cijfers kunt maken om prestaties van studenten bij te houden.
Rubrics Creëren: Maak kennis met het maken van (aanpasbare) rubrics die automatisch cijfers berekenen, zodat je evaluaties eenvoudiger en consistenter worden.

Er is geen instapniveau nodig, dus iedereen kan deelnemen, ongeacht hun eerdere ervaring met Excel. Deze workshop biedt je praktische tips en tools om Excel effectief te gebruiken, zodat je tijd bespaart en je werk efficiënter kunt doen. En je kunt al je vragen stellen aan Denise, een ervaren MIE-expert.

Practice what you preach

Onze themasessies zijn zo vormgegeven dat inhoud en vorm zo veel mogelijk op elkaar aansluiten.

Morgen direct toepasbaar
Onze themasessies zijn goed onderbouwd, maar tegelijkertijd ook heel praktisch en concreet. Je kunt er meteen mee aan de slag.

Leren door ervaren en zelf doen
In onze activerende themasessies ervaar en leer je hoe jij het zelf kunt doen in jouw eigen onderwijs.

Agenda

Geen aankomende activiteiten... Deze themasessie bij jou op school?