Aan het einde van deze themasessie:
Blended onderwijs is een mix van fysiek onderwijs, leren op afstand en leren in de praktijk. Dat vraagt om een herontwerp van jouw onderwijs. Dus denk niet in lessen, maar denk in leeractiviteiten. Vanuit de principes voor effectief leren ga je daar in deze sessie mee aan de slag.In deze themasessie staan we stil bij het begeleid inoefenen en het zelfstandig (ver)werken in een blended onderwijssituatie. We hebben als docent vaak veel aandacht voor de uitleg en het ontwerpen van de opdracht. Maar hoe zorg je er nu concreet voor dat leerlingen of studenten met vertrouwen aan een zelfstandige (groeps)opdracht beginnen en dat zij ook echt zelfstandig leren werken? Deze themasessie geeft je praktische handvatten, werkvormen en toepassingen om jouw leerlingen te begeleiden bij het zelfstandig (ver)werken. Je gaat ook zelf aan het werk met het (her)ontwerpen van opdrachten en activiteiten voor deze fase.
Via het inschrijfformulier kun je je inschrijven voor deze themasessie. Staat de themasessie niet meer op de agenda of wil je deze op jouw school aanbieden? Bijvoorbeeld op een studiedag. Dat kan natuurlijk ook. Een van de docent/trainers van OnderwijsArena komt dan naar jouw school, wanneer het jullie past, voor een themasessie van 2,5 tot 3 uur of voor een of meerdere workshops van 1 tot 2 uur. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Practice what you preach
Onze themasessies zijn zo vormgegeven dat inhoud en vorm naadloos op elkaar aansluiten.
Morgen direct toepasbaar Onze themasessie zijn goed onderbouwd, maar tegelijkertijd ook heel praktisch en concreet.
Leren door ervaren en zelf doen In onze themasessies ervaar en leer je hoe jij het zelf kunt doen in jouw eigen onderwijs.
Geïnteresseerd in Blended: Leeractiviteit inoefenen en zelfstandig (ver)werken? Vul hieronder je gegevens in en verstuur het formulier.