โ๐๐ต ๐ช๐ด ๐ด๐ต๐ณ๐ข๐ฏ๐จ๐ฆ ๐ต๐ฉ๐ข๐ต ๐ธ๐ฆ ๐ฆ๐น๐ฑ๐ฆ๐ค๐ต ๐ด๐ต๐ถ๐ฅ๐ฆ๐ฏ๐ต๐ด ๐ต๐ฐ ๐ญ๐ฆ๐ข๐ณ๐ฏ ๐บ๐ฆ๐ต ๐ด๐ฆ๐ญ๐ฅ๐ฐ๐ฎ ๐ต๐ฆ๐ข๐ค๐ฉ ๐ต๐ฉ๐ฆ๐ฎ ๐ต๐ฐ ๐ญ๐ฆ๐ข๐ณ๐ฏ.โ - Donald Norman
Iets voor jou?
Voor deze MeesterLezing gebruikt Michel van Ast het boek ๐๐ฐ๐๐ถ๐ฒ๐ณ ๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐น๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป, dat hij met Otto de Loor en Lambrecht Spijkerboer schreef, als onderlegger. Hij praat je in een uurtje bij. Wil je zelf aan de slag met dit thema? Volg dan de themasessie. De vraag die in deze MeesterLezing centraal staat is: wat willen we dat leerlingen/studenten leren, waar willen we ze dat leren en hoe kunnen we ze dat leren?
Inhoud
In deze MeesterLezing bespreekt Michel:
๐ Het onderscheid tussen zelf werken, zelfstandig werken, zelfstandig leren en zelfverantwoordelijk leren
๐ Metacognitieve vaardigheden: oriรซnteren, plannen, monitoren en evalueren
๐ Het belang van zelfregulatie bij leerlingen/studenten en hoe je het bevordert
๐ Vijf effectieve leerstrategieรซn om leerlingen/studenten meer zelfstandig te laten leren
Aan het einde van deze MeesterLezing...
...weet je wat jouw eigen actie- en ontwikkelpunten zijn als het gaat om differentiรซren in jouw onderwijs.
Belangrijk om te weten
Een MeesterLezing duurt ca. 60 minuten. We werken met WebinarGeek. Jij bent niet in beeld. Je schrijft je in en bepaalt zelf of je er live bij bent, of dat je het terugkijkt op een moment dat jou past. Ben je er live bij, dan kun je ook direct vragen stellen. Kijk je terug, dan kan dat ook. Jouw vraag komt dan in onze mailbox en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.
Startdatum
di 14-10-2025 09:00 - 10:00Online