๐ญ๐ฒ๐น๐ณ๐๐๐ฎ๐ป๐ฑ๐ถ๐ด ๐น๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป ๐ธ๐๐ป ๐ท๐ฒ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐๐ฒ๐น๐ณ๐๐๐ฎ๐ป๐ฑ๐ถ๐ด ๐น๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ปVoor deze MeesterLezing gebruikt Michel het boek ๐๐ฐ๐๐ถ๐ฒ๐ณ ๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐น๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป, dat hij met Otto de Loor en Lambrecht Spijkerboer schreef, als onderlegger. Hij praat je in een uurtje bij. Wil je zelf aan de slag met dit thema? Volg dan de themasessie.โ๐๐ต ๐ช๐ด ๐ด๐ต๐ณ๐ข๐ฏ๐จ๐ฆ ๐ต๐ฉ๐ข๐ต ๐ธ๐ฆ ๐ฆ๐น๐ฑ๐ฆ๐ค๐ต ๐ด๐ต๐ถ๐ฅ๐ฆ๐ฏ๐ต๐ด ๐ต๐ฐ ๐ญ๐ฆ๐ข๐ณ๐ฏ ๐บ๐ฆ๐ต ๐ด๐ฆ๐ญ๐ฅ๐ฐ๐ฎ ๐ต๐ฆ๐ข๐ค๐ฉ ๐ต๐ฉ๐ฆ๐ฎ ๐ต๐ฐ ๐ญ๐ฆ๐ข๐ณ๐ฏ.โ - Donald NormanDe vraag die in deze MeesterLezing centraal staat is: wat willen we dat leerlingen/studenten leren, waar willen we ze dat leren en hoe kunnen we ze dat leren? Om te beginnen maken we onderscheid tussen:1๏ธโฃ zelf werken2๏ธโฃ zelfstandig werken3๏ธโฃ zelfstandig leren4๏ธโฃ zelfverantwoordelijk lerenMichel gaat in op de ๐บ๐ฒ๐๐ฎ๐ฐ๐ผ๐ด๐ป๐ถ๐๐ถ๐ฒ๐๐ฒ ๐๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ฑ๐ถ๐ด๐ต๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ป ๐ oriรซnteren, ๐ plannen, ๐ monitoren en ๐ค evaluerenHij frist onze kennis op over ๐๐ฒ๐น๐ณ๐ฟ๐ฒ๐ด๐๐น๐ฎ๐๐ถ๐ฒ en gebruiken de vijf effectieve ๐น๐ฒ๐ฒ๐ฟ๐๐๐ฟ๐ฎ๐๐ฒ๐ด๐ถ๐ฒรซ๐ป retrieval practice, spaced practice, interleaving, testing effect en self explanation om leerlingen/studenten te leren meer zelfstandig te leren. Bij deze MeesterLezing hoort ook een Themasaessie. In deze themasessie ga je zelf aan de slag met de aspecten van het aanleren van zelfstandig leren. We nemen deze MeesterLezing op, dus als je er niet bij kunt zijn, kun je je nog steeds aanmelden. Je ontvangt dan de terugkijklink in je dashboard.
Geรฏnteresseerd in MeesterLezing: Zelfstandig leren kun je niet zelfstandig leren? Vul hieronder je gegevens in en verstuur het formulier.