Voor deze MeesterLezing gebruikt Michel van Ast het boek ๐๐ฐ๐๐ถ๐ฒ๐ณ ๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐น๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป, dat hij met Otto de Loor en Lambrecht Spijkerboer schreef, als onderlegger. Hij praat je in een uurtje bij. Wil je zelf aan de slag met dit thema? Volg dan de themasessie. De vraag die in deze MeesterLezing centraal staat is: wat willen we dat leerlingen/studenten leren, waar willen we ze dat leren en hoe kunnen we ze dat leren?
In deze MeesterLezing bespreekt Michel: ๐ Het onderscheid tussen zelf werken, zelfstandig werken, zelfstandig leren en zelfverantwoordelijk leren๐ Metacognitieve vaardigheden: oriรซnteren, plannen, monitoren en evalueren๐ Het belang van zelfregulatie bij leerlingen/studenten en hoe je het bevordert๐ Vijf effectieve leerstrategieรซn om leerlingen/studenten meer zelfstandig te laten leren
...weet je wat jouw eigen actie- en ontwikkelpunten zijn als het gaat om differentiรซren in jouw onderwijs.
Een MeesterLezing duurt ca. 60 minuten. We werken met WebinarGeek. Jij bent niet in beeld. Je schrijft je in en bepaalt zelf of je er live bij bent, of dat je het terugkijkt op een moment dat jou past. Ben je er live bij, dan kun je ook direct vragen stellen. Kijk je terug, dan kan dat ook. Jouw vraag komt dan in onze mailbox en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.
Geรฏnteresseerd in MeesterLezing: Zelfstandig leren kun je niet zelfstandig leren? Vul hieronder je gegevens in en verstuur het formulier.