MeesterLezing: Zelfstandig leren kun je niet zelfstandig leren

โ€œ๐˜๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ด๐˜ต๐˜ณ๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ข๐˜ต ๐˜ธ๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜น๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต ๐˜ด๐˜ต๐˜ถ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ด ๐˜ต๐˜ฐ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฏ ๐˜บ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฎ ๐˜ต๐˜ฐ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฏ.โ€ - Donald Norman

Iets voor jou?

Voor deze MeesterLezing gebruikt Michel van Ast het boek ๐—”๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐—ฒ๐—ป ๐˜€๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป, dat hij met Otto de Loor en Lambrecht Spijkerboer schreef, als onderlegger. Hij praat je in een uurtje bij. Wil je zelf aan de slag met dit thema? Volg dan de themasessie. De vraag die in deze MeesterLezing centraal staat is: wat willen we dat leerlingen/studenten leren, waar willen we ze dat leren en hoe kunnen we ze dat leren? 

Inhoud

In deze MeesterLezing bespreekt Michel: 
๐Ÿ‘‰ Het onderscheid tussen zelf werken, zelfstandig werken, zelfstandig leren en zelfverantwoordelijk leren
๐Ÿ‘‰ Metacognitieve vaardigheden: oriรซnteren, plannen, monitoren en evalueren
๐Ÿ‘‰ Het belang van zelfregulatie bij leerlingen/studenten en hoe je het bevordert
๐Ÿ‘‰ Vijf effectieve leerstrategieรซn om leerlingen/studenten meer zelfstandig te laten leren

Aan het einde van deze MeesterLezing...

...weet je wat jouw eigen actie- en ontwikkelpunten zijn als het gaat om differentiรซren in jouw onderwijs. 

Belangrijk om te weten

Een MeesterLezing duurt ca. 60 minuten. We werken met WebinarGeek. Jij bent niet in beeld. Je schrijft je in en bepaalt zelf of je er live bij bent, of dat je het terugkijkt op een moment dat jou past. Ben je er live bij, dan kun je ook direct vragen stellen. Kijk je terug, dan kan dat ook. Jouw vraag komt dan in onze mailbox en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.